
תקצר הידיעה מלספר על דרכו הייחודית של מורנו הבעש"ט הקדוש. עם זאת עלינו לומר כי הבעש"ט הציב את דרך האדם הישראלי על שלוש יסודות עיקריים:
- אהבת ה'
- אהבת ישראל
- אהבת התורה הקדושה
ובטיפוח האדם הישראלי על פי העיקרים הבאים:
- תורה ומצוות בשמחה רבה מתוך חיבור לה', אהבתו ויראתו
- כל יהודי הוא אבר מאברי השכינה ואין לו תחליף
- לכל יהודי נתן ה' חופש בחירה מוחלט לעשות את הטוב ולהמנע מהרע
- גם תפילתו של היהודי הכי פשוט מגיעה לשמי שמים עליונים
- עבודת ה' בתמימות – בדבקות ובשלמות
- ואהבת לרעך כמוך – דבקות חברים

עבודת ה' המיוחדת לחסידות:

- הכנה לתפילה כחסידים ראשונים
- טהרת הגוף והמחשבה
- שיוויתי ה' לנגדי תמיד – לראות את ה' בכל דבר
- העלאת "ניצוצות" – לימוד חיבור כל פעולת חיים אל הקדושה
- עבודת השמחה
- אוירת נחת יהודית
- עבודת ההתבוננות
- התבודדות עם ה'
כל אלו ועוד ברוח החסידות ומדרכם של האדמו"ר מפיאסצנא וגדולי החסידות, ובהם הראי"ה קוק זצוק"ל, הרב מרדכי אליהו וגדולי הדורות.
כותב מר"ן הראי"ה קוק זצוק"ל:
"גדולה היא תביעתנו הגופנית, גוף בריא אנו צריכים, התעסקנו הרבה בנפשיות, שכחנו את קדושת הגוף, זנחנו את הבריאות והגבורה הגופנית, שכחנו שיש לנו בשר קודש, לא פחות ממה שיש לנו רוח הקודש. עזבנו את החיים המעשיים, ואת התבררות החושים ואת הקשור עם המציאות הגופנית המוחשית, מפני יראה נפולה, מפני חוסר אמונה בקדושת הארץ, "אמונה זה סדר זרעים – שמאמין בחי העולמים וזורע". כל תשובתנו תעלה בידינו רק אם תהיה, עם כל הוד רוחניותה, גם תשובה גשמית יוצרת דם בריא, בשר בריא, גופים חטובים ואיתנים, רוח לוהט זורח על גבי שרירים חזקים, ובגבורת הבשר המקודש תאיר הנשמה שנתחלשה, זכר לתחית המתים הגופנית." (אורות התחיה, ל"ג)
מטרתנו היא לבנות קומת הגוף ע"י תרגול ומיומנויות התנועה, קומת הנפש בעבודת מידות, קומת הרוח בלימודי הקודש, וקומת הנשמה בעבודת החסידות, מתוך שמחה וטוב לבב על פי דרכו של הבעש"ט הקדוש – מתוך שיתוף כוחות החול בקדושה, ולא בבריחה מהגשמיות והארציות, אלא בקידושם. הארת קומת החיה על פי משנתו של הראי"ה קוק בהזדהות והתכללות עם נשמת ישראל הכללית, אהבת ישראל ובניית חיי העם והאומה. באופן זה בכוונתנו לעצב את התלמיד כ"ספרא וסייפא" – עובד ה' אמיתי, בריא בגופו ובנפשו, שמח, רב יכולת וכוחות לתועלתו הפרטית, המשפחתית, הקהילה, עם ישראל – ולתיקון העולם כולו – להיות אור לגויים, להחיש ביאת משיח צדקנו ברחמים. אמן ואמן.